2010 Blog Ekonomisi

2010 yılının blogcuları kimlerdi? Dünya genelinde Kuzey Amerika’nın blogcular arasında en büyük yüzdeye sahip olduğunu biliyor muydunuz? Peki blogcuların en çok hobi amaçlı yazdıklarını? Bu yazıda 2010 yılının blog istatistikleri hakkında bir çok ilginç bilgi bulacaksınız.

Dünya genelindeki yapılan incelemeye bakılacak olursa 2010 yılı itibariyle blogcularının,

Birleşik Devletler: 33%
Kuzey Amerika’nın geri kalanı: 38%
Güney Amerika: 2%
Avrupa: 19%
Asya Pasifik: 8%

şeklinde dağıldığını görüyoruz.



 







1- Hobi Amaçlı Blogcular

(Sadece eğlence amaçlı yazıp herhangi bir gelir kaygısı taşımayan, başarılarını kişisel tatminle ölçen blogcular)
2009: 72%
2010: 65%

2- Kendi İşinde Çalışan Profesyonel Blogcular

(Kendi şirketleri için blog yazanlar)
57% Bir şirket sahibi olup şirketleri için blog yönetiyorlar
19% Tamamen blogları üzerinden iş yapıyorlar
2009: 9%
2010: 21%

3- Part-time Profesyonel Blogcular

(Gelirlerini desteklemek amacıyla ya da işlerinin bir bölümü olarak blog yazanlar)
2009: 15%
2010: 13%

4- Kurumsal Bloglar

2009: 4%
2010: 1%
- Profesyonel amaçlı blog yazanlar haftada ortalama 10 ya da daha fazla saatlerini bloglarına ayırıyorlar.

Demografik açıdan inceleyecek olursak blogcuların;
33%'ünün gelir düzeyi $75.000, 25%'inin gelir düzeyi ise  $100.000 üzerinde seyrediyor.
66% - Erkek
65% - 18-44 yaşları arasında
79% - Üniversite mezunu
43% - Yüksek lisans mezunu

- Blog yazarlarının 81%'i 2 yıldan uzun bir süredir blog yazıyorlar.

Blog dünyası ve sosyal medya

Profesyonel amaçlı blog yazarlarının Facebook ve Twitter kullanımının daha yaygın olduğunu görüyoruz.
Blogcuların 87%’si Facebook kullanıyor.
81%’i Facebook’u bloglarının tanıtım ve reklamı için kullanıyor.
64%’ü Facebook’u okuyucularla iletişime geçmek için kullanıyor.
45%’i ise Facebook’un blog trafikleri üzerinde geçtiğimiz yıla göre daha etkili olduğunu söylüyor.
Peki bu gruplardan hangileri Facebook’u kendi işleri için pazarlama kanalı olarak kullanıyorlar?
Hobi Amaçlı Blogcular: 15%
Part-time Profesyonel Blogcular: 46%
Kendi İşinde Çalışan Profesyonel Blogcular: 67%

Bir blogcunun sosyal medya üzerinden bloguna aldığı trafik ölçümlerine bakacak olursak oranlar şu şekilde:

Facebook: 28%
Twitter: 26%
Direkt: 25%
Diğer: 8%
Linkedin: 4%

Blogcuların yarısından fazlası Twitter hesapları üzerinden bloglarına link veriyorlar.

34%’lük bir kesim Twitter’ın blog trafikleri üzerinde geçtiğimiz yıla oranla çok daha etkili olduğunu söylüyor.

Bir gelir yöntemi olarak blog

Blog yazarlarının 17%’si ilk gelir kaynaklarının blogları olduğunu belirtiyorlar. 51% ise blogları üzerinden düzenli olarak para kazandıklarını belirtiyorlar.
Bloglar üzerinde yapılan reklamlardan elde edilen yıllık gelir miktarı ise şu şekilde:
Tüm blogcular: $42.548
Part-time Profesyonel Blogcular: $14.477
Kendi İşinde Çalışan Profesyonel Blogcular: $122.222

Blogcuların blogları üzerinden kazandıkları gelir kaynakları ise şu şekilde belirlenmiş:

Tüm blogcular

40% - Görüntülü reklamlar
39% - Arama reklamları
36% - Sitede yer alan iş ortakları linkleri (affiliate marketing)
15% - Belirli bir konuya yönelik yazması karşılığında kazanılan gelirler
12% - Blog sözcülüğü yapılarak kazanılan gelirler
9% - Etkinliklere katılması karşılığında kazanılan gelirler
8% - Rich media reklamları
8% - Ücretli yazılar
24% – Diğer
19% - Hiçbir gelir oluşturmayanlar

Part-time Profesyonel Blogcular

48% - Görüntülü reklamlar
46% - Arama reklamları
41% - Sitede yer alan iş ortakları linkleri (affiliate marketing)
14% - Belirli bir konuya yönelik yazması karşılığında kazanılan gelirler
16% - Blog sözcülüğü yapılarak kazanılan gelirler
8% - Etkinliklere katılması karşılığında kazanılan gelirler
9% - Rich media reklamları
10% - Ücretli yazılar
23% – Diğer
12% - Hiçbir gelir oluşturmayanlar

Kendi İşinde Çalışan Profesyonel Blogcular

27% - Görüntülü reklamlar
28% - Arama reklamları
29% - Sitede yer alan iş ortakları linkleri (affiliate marketing)
16% - Belirli bir konuya yönelik yazması karşılığında kazanılan gelirler
5% - Blog sözcülüğü yapılarak kazanılan gelirler
11% - Etkinliklere katılması karşılığında kazanılan gelirler
7% - Rich media reklamları
4% - Ücretli yazılar
25% – Diğer
31% - Hiçbir gelir oluşturmayanlar

Kaynak -Bumerang

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üç yıl pil ömrü sunan yeni kablosuz mouse!

Süper Zenginlere Mini Denizaltı : EGO

Internet üzerinden sabit hatları aramanın en uygun yolu