Editörden : Yalın ADSL Ne Kadar Yalın?

İnternetimiz artık yalın. Yani ADSL hizmetinin yanında telefon hizmeti de almak zorunda değiliz. Türk Telekom’a olan bağımlılığımız sona eriyor. Sabit ücret dönemi tarihe karışıyor. Bunlar yalın ADSL hizmetinin klişe sloganları. Peki gerçekten bağımsız mıyız? Yalın ADSL söylendiği kadar yalın mı?



“Bilgi Teknolojileri Kurumu” kısaca BTK, 28 Temmuz 2010 tarihinde yaptığı açıklamayla bu tarihten itibaren ADSL hizmeti alan tüketicilerin telefon hizmetini de almak zorunda olmadıklarını duyurdu. Yalın ADSL adı verilen bu uygulama ile internet hizmeti ile beraber telefon için sabit fatura ödeme zorunluluğu ortadan
kaldırılmış oluyordu. Ödenmemiş telefon faturaları yüzünden artık internet kesilmeyecekti. Ancak duyuru tarihinden itibaren uygulama resmen başlasa da gerçek hayata bir türlü geçirilemedi. Yalın ADSL hattına geçiş yapamayan pek çok kurumsal ve bireysel müşteri ise Rekabet Kurumu’na şikayette bulundu. İşlerin
arapsaçına dönmeye başladığı sırada da 27.10.2010 tarihinde Rekabet Kurumu bir açıklama yaparak 01.11.2010 tarihinde uygulamanın hayata geçirileceğini belirtti. Aradan geçen 3 aylık kayıp zaman ise
kurumlar arası iletişimsizliğin sonucu oldu.

1 Kasım tarihinden bu yana uygulama devam ediyor ve bazı internet sağlayıcıları Yalın ADSL için kampanyalarını başlatmış durumdalar. Türk Telekom’un kampanyalarını ne zaman başlatacağı henüz belli değil. Ancak asıl soru Yalın ADSL uygulamasının bize neler getireceği. Sistem nasıl işleyecek ve nasıl
yürüyecek?

Artık sabit telefon hattından kurtulduğumuza göre ADSL hattımızı nasıl kullanacağımıza açıklık getirmek
gerekiyor. Her ne kadar sabit telefondan kurtulduk desek te internet hattı yine Türk Telekom’un bakır kabloları üzerinden verilecek.

Bu da demek oluyor ki evimizdeki telefon hattını yine internet için kullanıyoruz. Peki Telekom hatlarını bize bedava mı kullandıracak? Tabi ki hayır. İşte yalın kavramının anlamını yitirdiği yer de burası oluyor. BTK talimatlarına göre Türk Telekom yalın internet kullanıcılarından aylık yaklaşık 13-14 TL gibi bir kullanım ücreti tahsil edecek. Sebebi bakım, onarım ve altyapı masrafları. Türk Telekom’a göre ise bu ücret maliyeti
kurtarmıyor. Peki nerde kaldı sabit telefon faturasız internetimiz? İş döndü dolaştı yine aynı yere çıktı. Ya sabit telefon ücreti ya da hat kullanım ücreti. Vermezseniz internet te yok. Bunun bir orta yolu var mı? O da yok.

Telkoder ısrarla hat kullanım ücretinin tüketici açısından avantaj oluşturmayacağını söylüyor. Ancak yine de arada 7 liralık tüketici lehine bir fark oluşuyor. Bu da bir avantaj sayılır. Yalın ADSL hizmetini daha kullanılır hale getirmek tabi ki tüketicinin elinde. Tüketiciden gelen yoğun taleplerle internet sağlayıcıları yalın ADSL kampanyalarında cazip fiyatlar sunduğu takdirde bu avantaj daha da büyüyecektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üç yıl pil ömrü sunan yeni kablosuz mouse!

Süper Zenginlere Mini Denizaltı : EGO

Internet üzerinden sabit hatları aramanın en uygun yolu