Google SEO : Temeller

Bu belge sizin için herhangi bir arama motorunda üst sıralarda yer alma garantisi vermez, sonuçlara dahil olma şansınızı artırır. Deneyim ve araştırmaya dayalı aşağıdaki bilgileri subjektif olarak göz önünde bulundurun. Lütfen tüm arama motoru teknolojilerinin sürekli değiştiğini sadece aylık yöntemlerle kendi yararsız yöntemlerini saklamaya çalıştıklarını unutmayın. Web sitenizi arama sonuçlarına uygun bir yerde tutmanın tek yolu - genel olarak - insanların ilgilendiği ve aradığı içeriği sağlamaktır.
Genel olarak, arama motorları veri toplama, depolama ve analizi konusunda yetenekli kişiler, programcılar, matematikçiler ve yenilikçi fikirleri ile diğer yetenekli insanlar tarafından tasarlanmıştır. Çoğu insan arama motoru tasarımcılarının kullanıdğı yolları düşünmez.

Arama motoru optimizasyonu (SEO) boşluk üzerinde köprüdür, ortalama bilgisayar bilen insanların aradığı bilgiyle bir araya gelmesini sağlar. Bazen matematik tabanlı arama motoru teknolojisi ile örtüşür ve yakın hedef kitlenizei bir adım atmanızı sağlar. SEO, insanların web'de ne bilgiler aradığı ve sizin onları sitenize çekmeniz için hangi yolları kulanmanız gerektiği hakkında olmalıdır.



1.: Anahtar kelimelerinizi seçmek

• Bir araştırmaya göre (Entireweb) insanların % 31'i arama motorlarına 2 kelime giriyor, tüm kullanıcıların % 25'i 3 kelime kombinasyonunu ve bunların sadece% 19 sadece tek bir kelime ile şanslarını deniyor..

• Sıralama rekabeti nedeniyle sitenizi optimize etmek için en ufak şansı olmayan anahtar kelimeler seçmeyin.

• Kimsenin aramadığı bir anahtar kelime seçmeyin.

• Güçlü bir içerik için yeterli alakası olmayan bir anahtar kelime seçmeyin.

• Sadece hedefli trafik ihtiyacınız yoksa genel popüler anahtar kelimeler kullanın.

• Sitenizin için arama motorlarından filtreli veya yasaklı kelimeler kullanmayın.

• Sadece dinamik sayfaları kullanın.

• Ayrı sayfalar içine koyacağınız ilgili içerikler kullanın.

• En iyi sonuç için bir anahtar kelime için bir sayfa optimize edin.

• Yarı bitmiş siteleri göndermeyin.

     2.: HEAD İçeriği

      2.1.: Title Tagı

• Başlık  boşluklar dahil 70-100 karakterden uzun olmamalıdır.

• Başlık  alan adı ile başlamaz. Genellikle spam olarak kabul edilir.

• Etki alanı adı başlıkta tekrar edilmemelidir. Genellikle spam olarak kabul edilir.

• Başlık etiketi olarak aynı dosya adı veya  etki alanı adı olarak aynı dosya adını kullanmayın. Genellikle spam olarak kabul edilir.

2.2.: Meta Description Tagı


25-30 kelimeden fazla olmamalı
150-200 karakterden fazla olmamalı

2.3.: Meta Keywords Tagı

268 karakterden fazla olmamalı

Sayfanın gövdesinde sunulmayan kelimeler kullanmayın

Gereksiz karakterler toplam sonuçları etkilemez ancak 300 karakterden sonrakiler fazla etkili olmaz

Tüm anahtar kelimeler büyük harfle başlamalı.

Anahtar kelimeleri virgül veya boşluk ile

Kelimeleri iyi kullanınYou may use phrases as well.

3 kereden fazla aynı kelimeyi kullanmayı

3.: İçerik

Sayfadaki metin sayfa başındaki keywordleri kapsamalıdır

Keywordleri fazla tekrarlamayın. Hiçbir keyword gövde metnin %12-24 ünden fazla olursa spam olarak algılanabilir

İlk sayfada çok fazla içerik kullanmayın. Yükleme zamanı ve kelimelerin karmaşıklığı arama sonuçlarında görüntülenme sayısını azaltabilir.

4.: HTML Kod Sayfası

Kullandığınız dil arama motorunun varsayılan dilinden farklıysa veya dilinize özgü yabancı karakterler varsa html kod sayfası etiketini uygun hale getirin

Özel karakterlerin benzersiz versiyonları pek çok arama motorunda az çok bakılması imkansız hale gelebilmektedir.

5.: Arama motoru temelleri

• Arama motorları finansörler tarafından yönetilir. Finansörler listeleme veya reklam satarak kazanırlar. Eğer arama motorları istenen arama sonuçlarının üzerinde konu ile ilgili reklamları ilk olarak yayınlıyorlarsa insanlar genelde bu reklamlara tıklamayı tercih eder.

•  Eğer hizmet için kayıt olmazsanız sonuç listelerinde ne olursa olsun sizin siteniz görüntülenemez

• Ücret tabanlı arama motorlarında ücreti ödeyerek sitenizi arama motorunda listelenmesini sağlayabilirsiniz. Yahoo.com ve DMOZ.org gibi ücretsiz arama motorları ise alaka ve içeriğine bağlı olarak arama yaptığından, bu motorlarda listelenmek için zaman ve çaba harcamak gerekmektedir.

• Çoğu arama motoru  web sitenizin sıralamasını alakalı kelimelere göre yapar bu da anahtar kelimelerinizin önemini gösterir.

• Google.com gibi bazı arama motorları alakalı siteleri popülerliğe göre veya siteye verilen bağlantıların pr sine göre sıralamaktadır. Ayrıca, metin veya ALT tagları bu bağlantıları listelerinde gösterilen web sitesinin anahtar kelimelerini etkileyecektir.

• Bazı arama motorları bir web sitesi sonuç listelerinde tıklandığında daha çok popüler olduğunu varsaymaktadır.


6.: Herşeyi yapın ama abartmayın

Bazen META tagları arama motorları tarafından görmezden gelinse de bazıları sitenin analizi için kullanmaktadır. Meta tagları her zaman düzenli tutmak size bazen yardım edebilir ama asla sıralamanıza zarar vermez.

Arama motorlarını kandırmaya çalışmak sahiplerini kandırmak demektir ve onlar buna zaten hazırdır.

Pek çok arama motoru kendi sistemlerini kandırmaya çalışan sitelere karşı devamlı olarak kendini güncellemektedir. Pek çok arama motorunun kara liste benzeri tedbirleri vardır.
Eğer örümceklerin tüm sitenizi analiz etmesini istiyorsanız kök dizinde oluşturacağınız robots.txt dosyasına aşağıdaki bilgileri ekleyin:

 # /robtots.txt

 # no exclusion at all
 Agent: *
 Disallow:


7.: Temel örnekler (Gerekli taglar filtreleme yüzünden eklenememiştir siz tamamlayın)

HTML
HEAD
TITLE Online Kütüphane - Nonexistantlib.org sitesinin basılı kitapları /TITLE
META NAME=Keywords CONTENT=Kitaplar, Kütüphane, Yazar, Yazarlar, Başıl, Başlıklar, Basım, Eski Kitaplar, Nadir Kitaplar, Online Kütüphane
META NAME=Description CONTENT=Online Kütüphane nadiren bulunan basılı kitapların bir koleksiyonudur. Yazar, başlıl veya adına göre aratın.
META HTTP-EQUIV=Content-Type content=text/html; charset=iso-8859-1
/HEAD
BODY
H1 Online kütüphaneye hoşgeldiniz  /H1
H6 Burada sanal ortamda nadiren bulnan basılı kitapların bir kopyasını bulabilirsiniz. Size yazar, başlık veya adına göre arama yapabileceğiniz geniş bir arama işlevi sunuyoruz. H6
P  H5  A HREF=main.html Kütüphaneye gitmek için tıklayın  /A  /H5  /P
/BODY
/HTML


Kaynak - GoogleRankings/2004

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üç yıl pil ömrü sunan yeni kablosuz mouse!

Süper Zenginlere Mini Denizaltı : EGO

Internet üzerinden sabit hatları aramanın en uygun yolu