Google SEO : Genel Faktörler

Dış linkler:  

Unutmayın ki amacınız arama yapanların ihtiyaçlarını karşılamak. Bu demek değildir ki arama yapanlar istediği her şeyi tek sayfada bulunsun. Sitenizde farklı sayfalarda yardımcı içerikler göstermeniz veya bu tür içerik olan başka sirelete yönlendirmeniz daha fazla kabul edilir olmaktadır. Bunu yaparken en çok faydalı olacağını düşündüğünüz sayfalara veya sitelere link vermeniz yararınıza olacaktır. Yavaş açılan, flash içeriği olan veya pop up lar veren veya sizin gereksiz olduğunu düşündüğünüz sitelerden sakının. İyi sayfalara direk link verin. Dış sitelere bakmanız zorunlu değildir. Dış linkleri düşük tutmaya dikkat edin. Ziyaretçilere farklı seçimler yapmasına izin vermeyin. Pasif bir siteye asla link vermeyin. Eğer riskli bir istede güzel bir içerik varsa bu sizi sıkıntıya sokar ve değerinizi düşürür. Google bu sıkıntı için şöyle bir yol geliştirmiş: linkinize rel=nofollow yapısını eklerseniz link değeriniz düşmüyor.



İç linkler – çapa metinler: 

Eğer sayfanızdan internetteki diğer sayfalarda söz ediliyorsa bu sayfalar sizin için etkili bir oylama aracına dönüşür. Bu teknik Google tarafından denenmiş ve halka açılmıştır. Sonuç olarak Google PR geliştirmek için pek çok link oluşturulmuştur. Böylece internetin gelişimine katkıda bulunan pek çok yararlı link ortaya çıkmıştır ancak bunu kullanarak spam yapan linkler de ortaya çıkmıştır.  Bu konuda aşırıya kaçmayın. Sitenize cüret karşılığı linkler vermek veya link değişimleri yapmak çok iyi bir fikir değildir. Link spamlama kapsamına alınabilirsiniz. PR arama motoru sonuçları için pek çok yöntemden sadece biridir bu yüzden optimizasyonu ile ilgili fazla endişeye kapılmayın.

Sayfanız içerisinde link yazmak : 

Ne zaman geri ana sayfanıza dönecekseniz http://www.example.com/ şeklinde bağlantıları kullanın. Site sayfalarınızda (index.html, default.html, index.htm vb) gibi giriş sayfasının adını göstermeyin. Bu birden çok anasayfa indekslenmesini önler. Head bölgeniz  base href="http://www.example.com/"  gibi örnekleri içerebilir ve daha sonra göreli bağlantılar (sadece dosya adı kullanın ancak anasayfaya olan linkler hariç) kullanın. Web sitesinizin adı önünde www olup olmadığını hatırlamıyorsanız Google a sorabilirsiniz. Arama motoru robotlarının tüm sayfalarınızı bulması için en az bir bağlantının her sayfaya gitmesi gerekir. MSN, herhangi bir sayfaya anasayfadan üç bağlantı ile gidilmesini önerir. Bu bazı sitelerde mümkün olabilir, ama anlaşılması güç siteler için 4 veya 5 bağlantı gereklidir.

Sayfanın teknik kalitesi: 

Eğer siteniz kolay anlaşılır ise bu, arama motoru tarafından kolaylıkla okunmasını sağlar.Tuhaf şeylerden kaçının. Tereddütte kaldıysanız ilk olarak hiçbir biçimlendirme veya grafik olmadan sadece bir metin sayfası ile başlayın, sonra okuyucuya kullanışlılığı optimize etmek için saatlerce üzerinde çalışın, dil ve paragrafları düzenleyin ve ancak ondan sonra yavaş yavaş fantezi biçimlendirme ve görüntü eklemeye başlayın.

Eğer CSS boyutunu küçültüyorsa sayfanın tanıtımı ve konumlandırması için yararlı olabilir. Sayfanın http://validator.w3.org da doğrulanması bazı ciddi büyük hataları ortaya çıkaracaktır. Ancak doğrulayıcılar birçok küçük hatayı belirtse de bu çoğu arama motorları tarafından küçümsenir.

Resimler: 

Resimlerin düzgün indekslenecekse ve bu sadece insanların bulmak isteyebileceği ilginç görüntülere uygulanacaksa alt=text içinde gövdeye bitişik resmin iki tarafında doğru anahtar kelimeleri kullanmak gereklidir ve ayrıca dosya isimlerinde keyword1-keyword2.jpg gibi tire ile ikiye ayrılmış kelimeler kullanın.  Eğer bir görüntü yararlı bir bağlantı ise hedef sayfayı tanımlamak için alt metin kullanmak yararlı olur.

Değerinizin düşmesinden kaçının:  

Gizli metin kullanmayın. Şüpheli sitelere veya bağlantı havuzlarına bağlantılar koymayın.
Bağlantı şemalarına katılmayın. Karşılıklı bağlantı talep eden herhangi bir siteye bağlantı vermeyin - talebin kendisi zaten yanlış yapmanın kanıtıdır - ziyaretçilerinizin yararına olan bağlantılar koyun. Belirli sözcükleri ya da sözcük çiftlerini aşırı kullanmayın. Benzer sitelere veya yinelenen sayfalara yer vermeyin. Daha iyi rank elde etmek için linkler satın almayın. Bu alanların bazılarında değeriniz düşebilir. Gizli metin konusunda arama motoru tarafından gerçekten görünüyor olmasına dikkat edin. Beyaz zemin üzerine beyaz bağlantı metni, tarayıcı ekranı üzerinde mavi veya mor görünse bile kötü sayılır. Bu hataları görmek için html kodunu okumak gerekir. Siyah arka planlar veya renkli arka plan üzerinde beyaz metin kullanıyorsanız ekstra dikkatli olun. Daha sonra sayfayı editlerken veya başka bir sayfaya taşırken temel HTML kodu üzerinde uygun görülmeyen linkleri de taşıyabilirsiniz.

Çift sayfalar:   

Kaçınılması gereken birşey, ama çok sayıda sayfalar sanal olarak özdeş olduğu durumlar vardır. Bir örnek: bir forumda "Kullanıcı profili görünümü sayfası " yaklaşık 2200 adettir % 95 i aynıdır, tek fark o an görüntülenen kullanıcı adı ve e-postadır. Bu durumlarda, sayfaların arama motorları tarafından başlığında NOINDEX, NOFOLLOW veya robots.txt kullanarak dizinlemediğine emin olun. Google bir wildcard * opsiyonu koymuştur, kolayca robots.txt dosyasında tek satır kullanarak çok sayıda benzer sayfaların dizine alınmasını kolayca durdurabilirsiniz. Eğer "yazıcı dostu" sürümleri amacıyla tüm sayfalar çiftlenmişse, talimatlar robots.txt dosyasında her çifti engeller.

Dinamik sayfalar:   

Soru işareti uzantılı dinamik sayfalar (?) başarılı bir şekilde arama motorları tarafından işlenmemiş olabilir. Özellikle çeşitli url adları tarafından oluşturulan aynı içeriğin olduğu oturum değişkenlerinden kaçının. Bu arama motorunun, aynı sayfa içeriğini sayısız kez, özdeş içerikle ama farklı url adı uzantıları ile indekslemesine neden olabilir. Bu arama robotunu rahatsız eder, kolayca spam olarak yanlış yorumlamasına sebep olabilir - kesinlikle arama motoru depolama alanını boşa işgal eder. Ayrıca PR nin dinamik sayfalar ile işlediğine dair bir olay vardır. Bir PR değeri sadece kök url adına atanır ve görüntülenen PR, uzantı kodları olan tüm sayfalara verilen sayfa sayısının tahmini ile bölünen kök PR nin gösterimidir, sizi mutlu etmek için. Iyi bir öneri; tüm önemli dinamik sayfaların düzgün statik sürümlerini elde etmek ve ardından robots.txt dosyasını kullanarak tüm dinamik sayfa sistemini bloke etmektir.

Kapıyolu sayfaları: 

Kapıyolu sayfası nedir tam bilemiyorum, ancak arama motorları yoğun olarak bunları sevmediğini ve kaçınmanız gerektiğini unutmayın. Kapıyolu sayfaları yalıtılmış, neredeyse tek başına duran ve normal web sayfalarına bağlantı veren bir sayfa olduğunu düşünüyorum. Eğer kapıyolu sayfasının ne olduğunu biliyorsanız ondan kaçının. Bir dönem "Buraya yanlış bir bağlantı yolu ile geldiniz asıl sayfaya gitmek için tıklayınız" açıklaması yapan bazı kapıyolu sayfalarım olduğunu düşünüyordum. Onları acilen sildim çünkü spam olarak yorumlanabilirlerdi ve Apache konfigürasyon dosyasında kalıcı 301 yönlendirme ile değiştirdim. 

İçerik Yönetim Sistemi (CMS):   

Eğer CMS kullanarak sayfalar üretiyorsanız şunu unutmayın ki arama motoru koyduğunuz çekirdek bilgi ile ilgilenir ve bazen direkt olarak arama motoruna yönelik metinler koymak daha etkili olur. Eğer koyacak metniniz yoksa CMS tipi web sayfalarını NOINDEX NOFOLLOW yapın. CMS kullanmak genellikle birçok durumda tekrarlayan süprüntülerin arasındaki iyi bilgilerin etkisini azaltır.

Kaynak - Satsig

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üç yıl pil ömrü sunan yeni kablosuz mouse!

Süper Zenginlere Mini Denizaltı : EGO

Internet üzerinden sabit hatları aramanın en uygun yolu