Google Resmi SEO Rehberi

Google ’ın kendine ait SEO rehberinde arama sonuçlarını iyileştirecek önemli noktalar belirtilmiş:

1) Benzersiz, doğru sayfa başlıkları oluşturun
Başlık hem kullanıcılar hem de arama motorları için önemlidir. Ana anahtar kelimeler sayfa başlığına(title) dahil edilmelidir. Başlık doğru şekilde title ve / title etiketi belirtilmelidir. Arama motoru sıralama üzerinde etkisi için ek olarak, başlık metni arama sonuçlarında web sitenize bir köprü olarak görev yapar.

İpucu:

Her sayfa için benzersiz bir başlık kullanın.
Başlığında anahtar kelimeler kullanın.










 

2) “description” Meta tagını iyi kullanın

Description Meta tagı aktüel web sayfası üzerinde görünür değildir ve sayfa kodunda description ve / description etiketleri arasına yer almaktadır. Title gibi, arama motorlarında sıralama şansını arttırmak için anahtar kelimelerin kullanıldığı bilinmektedir. Başlıktaki açıklama metni  arama sonuçları altında görüntülenir. Doğru bir tanımlama, böylece sayfanızda kullanıcılara hangi bilgileri sağlayacağını anlatacaktır.

3) URLlerinizin yapısını geliştirin

Yapı sayfalarınızın, nasıl organize edildiği anlamına gelir. Dizin ve URL lerin sayfa yapısını içerir. Maksimum sayfanın indekslenmesini sağlayabilir. Doğru kategori yapısı da Google sonuçlarında site bağlantıları oluşturmanıza yardımcı olabilir.

İpuçları:

Anahtar kelimeler ile anlamlı sayfa isimleri kullanın.
Tüm sayfalar için tek bir üst düzey yapısı yerine sayfalarınızı kategoriler halinde organize edin.

4) Daha kolay navigasyon için sitenizi düzenleyin

Kolay navigasyon kullanımı, içeriği bulmak için yardımcı olur. Ayrıca arama motorlarının kolayca sayfaları taramasına yardımcı olur. Google, karmaşık navigasyon, açılır menüler veya görüntü kullanımı yerine basit metin bağlantıları tavsiye eder. Metin bağlantıları arama motorları tarafından daha kolay indekslenir.

İpuçları:

Bağlantılar için doğru çapa metin kullanın. Daha fazla bilgi edinin veya devamını okuyun gibi genel deyişlerin yerine anahtar kelimelerle linkleyin. Sayfalarda ekmek kırıntıları kullanın.
Site haritası kullanın. Kırık linkleri kontrol edin. Özel bir 404 sayfası oluşturun.


5) Kaliteli içerik ve hizmet sunun

Google'ın resmi kılavuzuna göre, kaliteli içerik en önemli faktördür. Kaliteli içeriğe sık sık başvurulur ve diğer siteler, bloglar, makale, vb tarafından link verilir. Bu onlardan biridir.

İpuçları:

İyi dil ve kolay metin kullanın. İçerik veya konuya hakim olun. Web sitesini güncel tutun ve sık sık yeni içerik yayımlayın. Google da şiddetle sadece arama motorlarını etkilemek için yazmaya karşı çıkar. Önemli kullanıcılarının ihtiyaçlarını karşılamaya odaklanmak gereklidir.


6) Daha iyi çapa metin yazın

Çapa metin başka bir sayfaya içerik bağlamak için kullanılır. Bazen metin bağlantısı olarak da adlandırılır.

İpuçları:

Çapa metni dikkatle seçmek çok önemlidir. Anahtar kelime kullanımı yaygın kullanılan bir SEO tekniğidir ve anahtar kelimeleriniz daha fazla ağırlık katıyor. Devamını oku ya da daha fazla bilgi edinmek için tıkla gibi genel kelimelerden kaçının. Çapa metni kısa ve hedefinde tutun. Dış ve iç bağlantılara odaklanın.


7) Resimleri optimize edin

Görüntüler web sitesinin hemen hemen her sayfasında kullanılır. Görsel çekiciliğin yanı sıra, resimler de arama motorları için önemlidir. Görüntüleri doğru optimize ederek, Google ve diğer arama motorlarında sıralama şansını artırabilirsiniz.

İpuçları:

Görüntüler için tanımlayıcı alt tag kullanın. Örneğin web tasarım hizmetinizi desteklemek için bir resim kullanıyorsanız, alt etiketi olarak bunu kullanabilirsiniz. Uygun dosya adı kullanın.  Örneğin Benzer alt etiketler için, mümkün olduğunca ilgili dosya adını kullanmalısınız. Örneğin web tasarım hizmetinizi destekleyecek bir görüntü kullanıyorsanız, web-tasarım-service.jpg ideal dosya adı olacaktır.

8) Başlık taglarını düzenli kullanın


HTML H1 den H6 ya 6 farklı etiket başlığı sağlar. Başlıklar sadece bir web sayfasında içerik düzenlemek için önemli değildir, kullanıcıya sayfada hangi içeriğin nereye yerleştirildiğini söylemeye yardım eder.

9) robots.txt dosyasını etkin kullanın

"Robots.txt" sunucuya yerleştirilmesi için basit bir metin dosyasıdır. Web sitenizin hangi parçalarının indekslendiğini ve hangi alanların veya sayfaların indekslenmediğini arama motorlarına söyler. Bazı örnekler, yönetim sayfaları veya giriş yapılmasını gerektiren özel sayfalar olabilir.

10) Linkler için rel=”nofollow” taglarını dikkatli kullanın

Genelde sayfaya link verirsek, biz bu sayfaya önem göstermiş oluruz. Ancak her zaman tüm bağlantılar için önem paylaşmak veya vermek istemeyebilirsiniz. Bunu linkinize (rel=”No follow”) yapısını ekleyerek yapabilirsiniz. Bu arama motorlarına linke önem vermediğinizi gösteren özel bir etikettir. Bağlantılara bunu yaparak, üzerinde herhangi bir kontrolünüz olmadığını anlatır ve değerinizi korursunuz.


11) Web sitenizi doğru yollarla yükseltin

Beklediğimiz gibi, kendi resmi SEO kılavuzda, Google web sitesini tanıtmak için zararlı-uygulamalar kullanmayı karşı tavsiye etmez. Google içerik geliştirmek için doğru yöntemleri teşvik eder.

Aşağıda doğru  uygulamaları bulunmaktadır:

Sitenizi veya içeriği tanıtmak için bloglar kullanın. Blog gönderileri mükemmel bir şekilde web sitesini tanıtabilir. Ayrıca içeriğiniz kullanım yoluyla üretilen doğal bağlantılara sebep olabilir.

Sitenizi geliştirmek için offline yöntemleri kullanım. Kartvizit ve diğer tanıtım materyalleri içinde URL kullanabilirsiniz.

Web sitesini tanıtmak için sosyal medya ve ağ siteleri kullanın.

İşinizi yerel pazarları hedefliyorsa, web sitenizi Google'ın yerel iş merkezinde serbest olarak listeleyebilirsiniz.

Hedef kitle içinde web sitesini tanıtmak için diğer siteleri veya portalları hedefleyin.

12) Ücretsiz webmaster araçları kullanın

Eğer Google’ın sitenizi nasıl indeksleme ve tarama yaptığını ayrıntılı olarak belirlemek ve aynı zamanda olası sorunları gidermek anlamak istiyorsanız Google web yöneticisi araçları kullanın. Ayrıca Meta etiketleri, web sitesinin hızını ve diğer web sitelerinin ortak sorunlarını analiz edebilirsiniz. Bu listenizin üzerinde daha iyi kontrol sağlar. Ayrıca XML site haritasını web sitenizin ilgili tüm sayfalarının indekslenmesini sağlamak için gönderebilirsiniz.


13) Web analiz servislerinin avantajlarını kullanın

Using Google analytics you can truly monitor your traffic and see what internet marketing and SEO methods are working for you, what other websites are referring most traffic, what keywords are driving traffic, etc. With this information, you can better plan and tweak your campaign.

Herhangi bir pazarlama ve tanıtım kampanyası ile performansınızı ölçmek ve izlemek uzun vadeli başarı için çok önemlidir. Google analytics web sitenize gelen trafiği izlemek için mükemmel yazılımdır. Sadece genel hiti vermez ayrıca demografi hakkında ayrıntılı bilgileri verir. Google analytics kullanarak gerçekten trafiğinizi izlemeyebilir ve internet pazarlaması ve SEO yöntemlerinin sizin için ne anlama geldiğini, diğer web sitelerinin ne kadar trafik aldığını, hangi anahtar kelimelerin trafik getirdiğini öğrenebilirsiniz. Bu bilgi ile, kampanyanızı daha iyi planlayabilir ve ayarlayabilirsiniz.

SONUÇ:

Google SEO en iyi uygulamaları sayfa içi ve sayfa dışı olarak ikiye ayrılır. Sayfa içi önerilerin web tasarım aşamasında ele alınması önemlidir. Profesyonel Web Tasarım Firma veya Grafik tasarımcıları bu önerileri bir web sitesi tasarımı yaparken uygulayacaktır. Uzun vadede web sitenizin sıralaması üzerinde maksimum etki olasılığı yüksektir.

Yorumlar

  1. Buradaki yazıyı mutlaka okumalısınız. Seo ile ilgili çok yararlı bilgiler içeriyor.

    http://www.scribd.com/doc/34705746/Backlink-SEO

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üç yıl pil ömrü sunan yeni kablosuz mouse!

Süper Zenginlere Mini Denizaltı : EGO

Internet üzerinden sabit hatları aramanın en uygun yolu