Alexa Alternatifleri

Er geç her blogcu Alexa konusuna değinecektir, eğer reklam yayınlıyorsanız veya reklamcıları sitenize çekmek istiyorsanız bazılarının Alexa sıralamalarına değer verdiğini unutmayın. Websitegrader ve eValuator gibi pek çok blog Alexa araçlarından yararlanmaktadır. Alexa sıralamasında birkaç ayda 100k seviyesine yaklaştım ve devamında 100k barajını da geçebilirim. Peki bunu gerçekten önemsemeli miyim?

Alexa top 100K – Nasıl?

Neden böyle bir Alexa sıralamasına sahip olmak istemeyesiniz ki? Sizin çok mu önemli? Belki de değildir.


Alexa her zaman gerçekçi bilgiler vermiyor. Bunu size ispatlamak istiyorum: Aşağıda Audience tabına geçiş yaptığımda trafiğin %87 sinin Norveç’ten geldiği görülüyor. Acaba bir yanlışlık mı var?  Peki nasıl?


Durum şu ki; günde 3-4 farklı bilgisayardan blogumu düzenlemek için defalarca giriş yapıyorum. Her bilgisayarda Alexa Toolbar mevcut. Alexa sıralamasının toolbar kullanan ziyaretçilerden gelen bilgilerle oluşturulduğunu hesaba katarsak nedeni çok iyi anlaşılıyor.  Demek ki aslında bir değer ifade etmiyor.

Korkunç Gerçek

Farklı bir sitede blogumun son üç ayını ölçtürdüğümde tablo aşağıdaki gibi oluşuyor:




Trafiğin sadece %1 i Norveç’ten gelirken Amerika’dan gelen %27. Bu sonucu Alexa’da göremezsiniz.

Alexa Güvenilir mi?

Bence hayır. Çünkü Alexa’nın bir açıklaması bunu doğruluyor. Aylık 1000 ziyaretçi gibi düşük trafiğe sahip sitelerin hesaplanması oldukça zorken 100 000 ve üzeri bir Alexa ranking varsa tam olarak güvenilmemesi gerekiyor. 

Aylık ziyaretçim 7000 dolayında. Peki 100 000 Alexa ranking sınırına yaklaşınca güvenilir oluyor muyum? Bu konuda Alexa’ya güvenmiyorum. Çünkü nasıl manipüle edilebileceğini gördüm. Ve benim gibi pek çok blog yazarı Alexa’yı bir şekilde kullanıyor.

Daha iyi bir araç: Quantcast

Eğer blog konusuna gerçekten önem veriyorsanız ve ciddi reklamcılar istiyorsanız Quantcast kullanmanızı öneririm. Bilgiler ve demografiler Alexa’dan daha iyi hesaplanıyor. Ayrıca gelen tüm ziyaretçiler sayılıyor. 





Ben GetClicky ve Quantcast widgetlerini Audience and Traffic sayfamda herkesin görebilmesi amacıyla kullanıyorum. Trafik değerlerimi manipule de edemiyorum. Böylece sitemin gerçek değerlerini yansıtıyorum ve reklamverenlere anlık değerler sunuyorum. Çünkü bazı Alexa değerleri bu kadar iyi değil.

Kaynak - Husdal

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üç yıl pil ömrü sunan yeni kablosuz mouse!

Internet üzerinden sabit hatları aramanın en uygun yolu

Süper Zenginlere Mini Denizaltı : EGO